onsdag 15 september 2010

Forum du sport

I eftermiddag har jag varit på sportforum. Dit måste man gå om man vill vara med på någon sport för studenter. Och det ville jag. Tanken var vattenpolo, som förra gången, och även vandring i bergen.

Men det var precis som förra gången inte helt lätt. Men jag lyckades iaf få ett papper med en kod som jag behöver för att kunna anmäla mig till vattenpolon på nätet imorgon. Men jag behövde visst ett sportkort också. Hur man nu fick det.

Men till slut hittade jag en lämplig kö (det fanns gott om köer att välja på..), och stod där runt en halvtimme. När jag till slut kom fram och började förklara att jag är svensk student som gör praktik här så blev det förstås problem. Men efter involvering från ett antal personer så fick jag iaf ett sportkort till slut. Och det gick till och med att betala kontant, vilket var tur eftersom jag inte fått mina checkar än.

Sen gick jag till vandringsklubben, och lyckades skaffa mig ett kort till. Sedan måste jag varje torsdag ta mig till badhuset och anmäla mig om jag vill vandra en lördag eller söndag. Och det är samtidigt som vattenpolon, vilket är lite opraktiskt tidmässigt, men praktiskt platsmässigt kan man väl säga.

Och allt detta gjorde jag på franska. Var nog min bästa franskainsats hittills, så lite stolt över mig själv är jag ju. Men jag vet ju inte helt säkert hur det går än. Hittills är jag ju bara två medlemskort rikare, och ett antal Euro fattigare. Men det ska nog lösa sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar