tisdag 23 november 2010

Vemodigt

Nu är det snart dags för mig att åka hem igen, har bara några dagar kvar. Och som vanligt så känns det väldigt underligt, närmast vemodigt. Väldigt tråkigt att åka ifrån Grenoble som jag gillar, och alla kompisar här, och jobbet också. Men trelvigt att komma hem igen förstås, och träffa alla vänner där! Här kommer några listor:

Positivt:

  • Träffa alla vänner!
  • Alla pratar svenska
  • Jag har en stor trevlig lägenhet, jämfört med här
  • Jag har en ugn!

Negativt:

  • Lämna alla vänner
  • Kommer att sakna alla små butiker, slaktare, grönsaksaffär, mm
  • Skidsäsongen, som börjar ungefär precis när jag åker
  • Den fantastiska bergsutsikten

Oklart:

  • Jag måste inte passa en busstid på morgonen, vilket leder till att jag faktiskt kommer iväg när jag planerat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar