fredag 8 oktober 2010

hajkdags

Imorgon är det äntligen dags att ge mig ut i Alperna och vandra, med klubben jag gick med i för rätt längesen. Fast egentligen är det inte riktigt Alperna, utan för-Alperna, vi ska till Chartreuse nånstans, och man får inte vara höjdrädd. Det är ungefär allt jag vet. Plus ungefär vart vi ska träffas tidigt imorgon också. Men jag har ingen koll på hur långt vi ska gå eller så. Men det blir säkert bra!

Så idag fick jag ge mig av och köpa regnbyxor. Det har jag behövt skaffa länge, men nu var det verkligen dags, även om det ser rätt bra ut för imorrn. Men man vet ju aldrig. Lyckades komma från affären även med en tröja och ett par andra byxor. Men det var rätt billigt, så det gjorde inte så mycket. Får se om kvalitén är OK bara.

Har även fixat quinoasallad som matsäck som jag åt nyss också. Riktigt gott, så jag ska nog överleva morgondagen också. En sak som är trevligt här, är att det finns massor av småbutiker. Så jag köpte grönsakerna i en grönsaksaffär, bröd på ett bageri, och nästan bara quinoa i den vanliga affären. Halt klart trevligt. Däremot har jag varit rätt dålig på att utnyttja det än så länge. Så jag får ta och skärpa till mig i fortsättningen, och bege mig till slaktare, ostaffär, ravioliaffär och allt vad det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar